Vijf tips voor berichten met impact

Het medialandschap verandert snel. Terwijl de traditionele journalistiek zichzelf opnieuw uitvindt, gaat de opmars van blogsites en social media onverminderd door. De uitdaging mensen te bereiken wordt groter en groter. Enerzijds doordat ze van het ene naar het andere kanaal klikken en nergens meer lang aandacht aan besteden. Anderzijds doordat het met zo veel kanalen lastig is je doelgroep te vinden. Wie wordt nog gezien als autoriteit? Naar wie wordt echt geluisterd? Zijn er nog onverdachte bronnen? Hoelang duurt het voordat zo’n bron wordt ingehaald door de nieuwe smaak van de dag? Het aantal media en potentiële contactmogelijkheden is vele malen groter geworden, maar de kans om iemand echt te raken is kleiner dan ooit.

De enige manier om in dit geweld overeind te blijven is door inhoudelijk een goed verhaal neer te zetten. Interessant, aantrekkelijk, relevant, realistisch, geloofwaardig en boeiend. Toegesneden op de doelgroep en het betreffende medium. Vijf tips om jouw doelgroep te raken en het rendement van je berichten te vergroten.

1. Zet mediamonitoring tools in

Er zijn diverse betaalde en gratis media monitoring tools, zoals Obi4wan, Hootsuite en Buzzcapture. Ze geven je inzicht in wat er op jouw vakgebied speelt op social en online media, waarna je blogs, vlogs en nieuwsberichten kunt maken die inspelen op onderwerpen die jouw doelgroep bezighouden. Dit maakt de kans aanzienlijk groter dat jouw verhalen je doelgroep aanspreken.

2. Gebruik de statistieken van je website

Door statistieken programma’s als Google Analytics aan je website te koppelen krijg je inzicht in welke berichten en informatie jouw bezoekers interessant vinden. Ook laten deze programma’s zien via welke zoekopdrachten mensen jouw site vinden of op welke andere manier ze op jouw site belanden. Al deze informatie helpt je om je berichten en content relevanter en je site beter vindbaar te maken. Zo kun je jouw doelgroep op een aantrekkelijke en snelle manier laten kennismaken met jouw producten en diensten.

3. Doe een keyword analyse

Het gebruik van internet begint voor veel mensen bij Google. Tools als de Google Keyword Planner en Google Trends laten zien waarnaar mensen op zoek zijn. Een keyword analyse levert woorden op die, als je ze gebruikt, de vindbaarheid en relevantie van jouw berichten vergroten.

4. Houd je statistieken structureel bij

Steeds meer ondernemers zetten social media in. Het is een toegankelijke en effectieve manier om aan promotie te doen. Maar aanwezigheid op social media zonder rendement is zonde van je tijd. Dit begrijpen partijen als Facebook, Twitter en LinkedIn maar al te goed. Dus bieden ze je een schat aan statistieken die laten zien hoe effectief berichten zijn. Door deze statistieken structureel bij te houden krijg je inzicht in wat jouw volgers en potentiële klanten waarderen. Wanneer je je verhalen hierop aanpast, zal je het bereik, de interactie en het aantal bezoeken aan je website via social media zien toenemen.

5. Creëer een dashboard

Het is belangrijk dat je de statistieken structureel bijhoudt en op de juiste manier toepast. Creëer een dashboard waar je de voor jou relevante statistieken bijhoudt om tot de juiste inzichten te komen en deze te vertalen naar impactvolle berichten.

 

Vond je deze blog leuk? Deel hem op social media! 

Zonder netwerk geen bestaansrecht

Nederland telt op dit moment meer dan 1 miljoen geregistreerde ondernemers waarvan naar inschatting een kleine 400.000 mensen hun boterham ermee moet verdienen. Als je niet zichtbaar bent weet niemand van je bestaan. En als je niet onderscheidend bent zal niemand geïnspireerd raken en je uitnodigen. Leer daarom efficiënt netwerken.

 

In 2000 richtte ik de eerste netwerkorganisatie van Nederland op. De traditionele adviesbureaus noemden ons ‘het netwerk clubje’.  Dit vonden wij geen enkel probleem, omdat wij in alle luwte konden uitgroeien tot een krachtige netwerkorganisatie. Ons doel was om NEN4400 gecertificeerd te worden, om zo aan te tonen dat wij kwalitatief goed georganiseerd waren. Dit was best lastig, omdat deze organisatievorm nog niet bestond. De kracht van het netwerk is kennisdeling, Gun elkaar succes dan ben je met elkaar succesvol. Wij noemen dit bij De Unieke Ondernemer: ‘Wat kom je halen en wat kom je brengen’.

 

Landelijke organisaties vroegen mij hun mensen te trainen op het gebied van netwerken. De afgelopen twintig jaar is er enorm veel veranderd. Vooral op het gebied van virtuele sociale netwerken. Toch is netwerken in de kern hetzelfde gebleven. In mijn ogen moet je nu nóg veel bewuster netwerken en er bovendien nog veel meer tijd aan besteden. Ik adviseer mensen minimaal een uur per dag te netwerken.

 

Veel mensen hebben hun netwerk niet in beeld en ook niet beheersbaar. Mijn advies: breng je netwerk in kaart. Je fysieke warme netwerk zoals familie, vrienden, buren en collega’s. Dit levert nog altijd de hoogste gun-factor op. Vervolgens bekijk je het aantal connecties via sociale platformen. Hoe onderhoud je deze relaties? Je kent het misschien wel, van die mensen die je bellen…’Hallo, kan ik een bakje koffie komen drinken’, maar waarvan je weet: dit doen ze deze week met een iedereen die een mogelijke opdracht voor ze heeft. Ook ik maak dit regelmatig mee, maar gelukkig zijn er in mijn netwerk ook veel mensen waar ik koffie mee drink en wel een goede relatie mee heb opgebouwd. Ik wil graag iets voor  iets voor heb betekenen en visa versa. Mijn allerbelangrijkste tip: ‘Ga voor de relatie en niet alleen voor de opdracht!’

 

Van nature ben ik nieuwsgierig wat andere mensen doen en stap ik heel gemakkelijk op mensen af en maak contact. Veel mensen hebben hier moeite mee en dan moet je bepaalde blokkades overwinnen. Wat ik graag mensen mee geef is; wees altijd op tijd, ga bij de ingang staan. Dan zie je gelijkgestemden binnenkomen die het ook lastig vinden. Stap op ze af. Hou je rechterhand altijd vrij zodat je mensen een hand kunt geven. Vaak is het vertrouwd om bij bekenden te gaan staan maar je bent gekomen om te netwerken dus houd het kort en maak nieuwe contacten. Je hebt twee oren gekregen en één mond, luister daarom twee keer zo lang als dat je praat en je hebt contact. Tot slot: Stel realistische verwachtingen, omdat mijn ervaring is dat mensen vaak veel te hoge verwachtingen hebben van de ander of de bijeenkomst.

 

Netwerken is ontzettend leuk en ik laat je dit graag ervaren! Neem daarom gerust contact met mij op als je vragen hebt over alle aspecten van netwerken.
Corinne Jaspers, De Unieke Ondernemer – 06 50268673

 

Meer leren over netwerken? Meld je nu aan voor de training: ‘De kunst van Netwerken‘. Woensdagochtend 15 Februari, Soesterberg.

50 tips voor Beauty Pro’s

6 tips hoe je kunt omgaan met deze gekke tijd

door Lorraine Vesterink

We leven in een gekke tijd. Daar hebben we als individu weinig invloed op. Je kunt wel zelf bepalen hoe je ermee omgaat.

We zijn als mens niet gebouwd op de stress die deze tijd met zich meebrengt.
Vooral nu komen we via social media en het nieuws met gigantisch veel meningen in aanraking.
Constant worden beangstigende beelden op het nieuws getoond. En op social zijn er allerlei theorieën.

Daardoor hebben velen van ons last van stress. Bovendien kost het veel tijd.
Tijd die je ook kunt gebruiken om jezelf en anderen te helpen.
Zes tips hoe je kunt omgaan met de veranderende wereld.

1. Creëer een kalme, rustige geest

Zorg dat je jezelf rustig en kalm houdt.
Zodra je je ergens druk over maakt, gaat het zich nog meer in je leven manifesteren.
Het heeft dus geen enkele zin om je zorgen te maken, omdat je daarmee je situatie verergert.

Elk mens heeft zijn of haar eigen strategie om kalm te blijven.
Bedenk hoe je in eerdere stressvolle situaties de rust hebt bewaard.
Je kunt bijvoorbeeld de stilte opzoeken. Door te wandelen, of te mediteren.
In de geleide mediatie Genieten in het NU ontdek je hoe je je in 6 minuten al beter kunt voelen.

2. Verander je gedachtegang

Angsten die blokkades opwerpen zijn onhandig voor de ontwikkeling van je lijf.
En dus voor je bedrijf.
Hef deze blokkades op en plaats positieve ankers.

Hier zijn verschillende methodes voor, zoals NLP-technieken.
Als je positieve affirmaties aanneemt, ga je minder piekeren en laat je je niet meer weerhouden door negatieve gedachten.

Ik hanteer een mentaal dieet. Telkens als ik mezelf betrap op een angstige gedachte, draai ik het om.
Ik maak een lijst met positieve gedachten. Deze lijst lees ik elke dag voordat ik aan mijn dag begin.

Dit is een onderdeel van #blijschrijven. Wil je precies weten hoe dat gaat? Ontdek het in het webinar. 

 

3. Vertraag zoveel mogelijk

Denk aan sluimeren, mijmeren en mediteren.
Sluimeren doe je als je ’s avonds je schermen en lampen dimt of uitzet.
Mijmeren is voor je uit staren zonder iets te doen.
Mediteren, in welke vorm dan ook, kan je helpen te ontspannen.

Ik doe zelf dagelijks de effectieve personality-oefeningen, gecombineerd met een kort, eenvoudig en intensief sportschema dat makkelijk is in te passen.
Met droog weer zoveel mogelijk in de natuur.

En tot slot… Slaap is het belangrijkste dat er is.
Dus zorg boven alles voor voldoende slaap. Moeite met slapen? Zet dan de Calmy oil van Infinirgy in.

4. Verwijder stressvolle terugkerende situaties uit je leven

Leer meer over het onderhouden van liefdevolle relaties.
Als je op de juiste manier de mensen in jouw omgeving benaderd ontwikkel je liefdevolle relaties.
Zowel thuis als in je bedrijf.

Zo voorkom je een hoop irritaties bij jezelf en je medewerkers, klanten en je familie.
Neem afscheid als je zeker weet dat je zelf vaak genoeg ze op een waardevolle manier hebt benaderd, maar het niet werkt.
Zo voorkom je een terugkerende situatie die stress oplevert.

Misschien is dit wel hét moment om je omgeving te zuiveren. Of zelf te veranderen waardoor je omgeving verandert.

 

5. Accepteer dat je het niet kunt bijhouden

Het is onmogelijk om het nieuws op alle fronten alle informatie bij te houden.
Er is gewoonweg te veel. Columns, blogs, webinars, kranten, tv, social media.
Accepteer dat je nooit volledig op de hoogte kunt zijn.

Sterker nog het is ongezond voor je om continu naar beangstigende beelden en berichten te kijken.
In plaats van consumeren, ga produceren. Iets dat bijdraagt aan jouw missie.
Wil je jouw missie nog ontdekken? Bekijk dit webinar.

Maak keuzes. Als je weet wat jouw innerlijke drijfveren zijn, is het makkelijker kiezen.
Wat is essentieel voor jouw bestaan en jouw business?
Blijf op dat gebied zoveel mogelijk op de hoogte en verzin strategieën hoe je dit nog effectiever kunt aanpakken.

6. Ontwikkel je vaardigheden en nieuwe diensten

Verbeter je vaardigheden.
Je hebt nu de tijd!
Tijd voor groot onderhoud aan jezelf! Herontdek jezelf.

Denk aan het ontwikkelen van public speaking skills.
Als je je public speaking skills niet traint, kunnen mensen jouw boodschap niet goed ontvangen.
Juist nu hebben mensen tijd om naar je te kijken en te luisteren.
Wil jij jezelf beter presenteren? Kijk hier voor de eerste gratis training.

Of misschien nog belangrijker: verbeter je (Money) Manifestatie Mindset.
Daardoor benut jij juist de veranderingen.
Stilstand is achteruitgang en kan het einde van je bedrijf betekenen.
Wil je manifesteren? Volg dan het webinar blijschrijven. Of doe gelijk de 2 daagse Masterclass Manifesteren. Dan krijg je het webinar erbij kado.

Deze tijd is hét ideale moment om te bedenken of jouw dienst ook op een andere manier ingevuld kan worden.
Kan jouw bedrijf online producten en diensten aanbieden?
Als deze storm is overgewaaid heb je dan een geheel nieuwe business unit staan.

Is dit jouw moment? Ga aan de slag! Benut deze tijd goed.

 

 

Analyse Speech Rutte

Verbeter je vlog door Voorbeelden en Uitstraling

Manifesteren begint met negeren

Hoe vlog je met openheid en kracht

Vlogtip van Beeld naar Tekst

EERST BOEIEN, DAN INFORMEREN

By Ami – Na 1 jaar al op de cover van Misset Horeca

Een mooie voorbeeld case hoe je met realisme een succesvolle financiering aantrekt.
En natuurlijk een unieke ondernemer, een goed idee.
En de geweldige begeleiding van ondernemerscoach Diana de Winter.

Hij runt een succesvolle urban bistro op een van de hipste plekken van Rotterdam.
Met een vijf pagina’s groot interview én de voorpagina staat hij in het grootste vakblad voor horecaprofessionals (Misset Horeca).
Hij inspireert vele ondernemers met zijn verhaal en hij is pas een jaar open.
Tijd om jullie voor te stellen aan deze unieke ondernemer Ahmed Baglari.

Je moet eens met Diana de Winter gaan praten, zei een bevriende horecaondernemer tegen Ahmed.
Hij had een droom en een nog niet uitgewerkt plan in zijn hoofd, maar hoe nu verder?
In februari 2018 was hun eerste ontmoeting en er was direct een klik.
Diana was als business coach en financieringsbegeleider geïnteresseerd in Ahmeds plannen.
Ze stelde meteen kritische vragen en deed een eerste inschatting van de haalbaarheid.
Starters in de horeca worden streng beoordeeld door banken, daar kun je maar beter realistisch in zijn.

Een spannende periode begon.
Diana begeleidde Ahmed en schreef zijn ondernemingsplan.
Er was nog geen pand, maar dat was een kwestie van goed manifesteren.
Ahmed kreeg steeds er steeds meer plezier in om te groeien in het ondernemerschap.
Na een paar maanden zegde hij zelfs zijn baan als chef-kok en general manager op, om beter te kunnen focussen op zijn toekomstige urban bistro.

De naam was er al: By Ami, dat ‘bij vrienden’ betekent.
De ami-cale sfeer en kleurrijke inrichting zijn kenmerkend voor By Ami.
Een instagramable hotspot met heerlijk eten en kunstzinnig opgemaakte borden.

In zijn professionele loopbaan had Ahmed al een uitgebreid netwerk opgebouwd van leveranciers tot koks.
Maar voor een eigen zaak was meer nodig.
Ahmed bouwde een heel team om zich heen en betrok iedereen bij de uitwerking van zijn plannen.
Met de juiste introducties en begeleiding door Diana, werden de prachtige locatie en de juiste financiering gevonden.

 

 

“Ik geloof in samen je krachten bundelen, want
TEAM WORK MAKES THE DREAM WORK”
Ahmed Baglari, By Ami

Ahmed visualiseerde al lang voordat hem het huurcontract werd aangeboden, hoe hij zijn concept verder zou uitbreiden.
En nu hij een jaar verder is voel je dat het is gelukt. Het team is stabiel en betrokken.
Ahmed kan al zijn creativiteit inzetten om nieuwe concepten te bedenken.
Ook gaat hij mooie samenwerkingen aan met bedrijven in de buurt.
‘Je voelt de passie’: roepen zijn gasten regelmatig uit.

Mensen blij maken is Ahmeds drijfveer.
En dat geldt niet alleen voor zijn gasten.

Dit jaar eind december gaat de zaak een week dicht.
Het hele team viert Kerst en Oudjaar met vrienden en familie. Iets wat in de horeca uitzonderlijk is.
Ahmed is een blij en dankbaar mens en hij heeft nog veel meer plannen.
Als je een goede reden zoekt om naar Rotterdam te gaan, By Ami is een aanrader.

By Ami urban bistro, Antoine Platekade 983, Rotterdam (Kop van Zuid) www.byami.nl

Op Diana’s LinkedIn profiel www.linkedin.com/in/dianadewinter schreef Ahmed een prachtige aanbeveling, daar doe je het voor:

“Als je er klaar voor bent en 1000 % passie en ervoor gaat, dan zal je dit ook terug verwachten!
Met dank aan Diana de Winter en De Unieke Ondernemer is mijn droom werkelijkheid geworden!
BY AMI urban bistro op de Kop van Zuid is door de goede begeleiding mede gerealiseerd!
Eenmaal afgerond?
Nee je krijgt nog persoonlijke coaching nadat je denkt klaar te zijn!
De naam zegt het al! UNIEKE ondernemer! Voel me vereerd!”

Zoek jij een financiering voor je bedrijf. Of ken je een ondernemer die dat zoekt? Kijk op www.deuniekeondernemer.nl/financiering en neem contact met ons op.

20 do’s and don’ts voor blijschrijven