Live Training (coronaproof):
Presenteren met zelfvertrouwen
Iedereen kan het leren, want het is een techniek!
In 1 dag krijg jij de technieken voor jou op maat.
Jezelf (online) presenteren is belangrijker dan ooit.
Dé manier om je (toekomstige) klanten te bereiken.
Presenteer jij al regelmatig of heb je regelmatig contact met klanten?
Wil jij een stap verder dan de meeste mensen?
Voor mensen die puur en professioneel willen presenteren geven Anne Boermans & Lorraine Vesterink de training Presenteren met Zelfvertrouwen.
Presenteren met zelfvertrouwen, waarom?
Alles begint en eindigt met zelfvertrouwen.
We denken dat zelfvertrouwen van binnen uitkomt. En dat is ook zo.
Maar als het gaat om presenteren heb je geen zelfvertrouwen nodig om MET zelfvertrouwen te presenteren.
Hier zijn namelijk technieken voor!
Als jij jezelf met zelfvertrouwen presenteert, gaan er veel deuren voor je open.
Mensen begrijpen je beter, ze geloven je eerder en zijn eerder overtuigd als jij goed uit de verf komt.
Daarbij wordt het gebruik van video steeds belangrijker op social media en websites.
Daarom leer je je verhaal niet alleen over te brengen op kleine en grote groepen, maar ook op beeld.
Je leert:
– hoe jij nu overkomt op beeld of voor groepen (zelfinzicht)
– welke indruk anderen van jou krijgen en waarom
– welke technieken van belang zijn voor krachtige communicatie
– hoe je je zenuwen beheerst voor groepen
– hoe je jezelf of jouw kennis overbrengt, zowel 1 op 1, online, als voor een groep
– hoe je jouw missie op de meest krachtige manier communiceert
Als geen ander weet hij welke tips & tricks van essentieel belang zijn om goed over te komen op beeld.
Op goudeerlijke en vriendelijke manier leert Anne je hoe ook jij jouw public speaking kills kunt verbeteren.
Inspirator en toptrainer Lorraine is Business & Mindset coach, auteur van 9 ondernemersboeken, columnist bij het AD, regelmatig op RTL4 en oprichter van De Unieke Ondernemer.
Ze heeft veel ervaring voor grote en kleine groepen. En het aantal abonnees op haar youtube kanaal is de afgelopen maanden bijna verviervoudigd.
Hierdoor weet ze precies hoe jij jouw boodschap met impact overbrengt. Op je publiek, je klanten of je personeel.
Een 1 op 1 mediatraining is normaal 1.500 per dag per persoon per trainer.
Doordat het in een groep is, ontdek je meer, omdat je ook van anderen leert.
De groep is klein genoeg zodat jij ruimschoots aan bod komt.
Hierdoor kunnen we jou deze unieke training aanbieden voor 750 euro excl btw.
Dit is inclusief lunch, koffie en thee.
De locatie is het boshuis in de Soesterduinen.
Boek jij deze training uiterlijk Black Friday, betaal je geen 750, maar 495 euro excl btw.
Alleen voor deze prijs te boeken op black friday. VOL = VOL.
Van Masterclass naar RTL Late Night
Hoe word je meer zichtbaar? Als je jezelf ontwikkelt, maak je een enorme stap. Lees hier het inspirerende verhaal van Jeannette den Boer.
Na de masterclass die Jeannette den Boer in oktober 2016 bij Lorraine volgde, waagde ze de sprong en ging ze haar doel achterna:
Nederland moet binnen de Europese Unie blijven!
Eind november nam ze verlof van haar werk en zet ze zich vol in voor het project: No Nexit!
Hoe het avontuur naar ondernemerschap begon
Jeannette: ‘De dag na de Brexit zat ik met mijn broer op het terras. Wij waren zo verbaasd en geschokt dat er echt een Brexit had plaats gevonden. We zagen dat er zoveel jongeren teleurgesteld waren na de uitslag, maar kwamen er achter dat ook een groot gedeelte van de jongere generatie niet had gestemd. We besloten die dag dat dat niet mag gebeuren in Nederland en zijn een No Nexit campagne gaan voorbereiden.
Hoe ontdek je je droom?
In de tussentijd kwam ik met Lorraine in contact. Tijdens de masterclass in de Soesterduinen kwam ik erachter dat ik dit heel graag wil gaan doen. Zij heeft me geholpen om deze sprong ook daadwerkelijk te wagen. Ik heb een maand later mijn werkgever opgebeld en kreeg van hen de ruimte om met verlof te gaan. Ze steunde het initiatief en vanaf december ben ik me hier vol voor aan het inzetten!
Hoe financier je je jouw plannen?
In de campagne maken we jongeren ervan bewust hoe belangrijk het is dat je zelf kiest voor je toekomst. 364 dagen van het jaar maak je je eigen keuzes en waarom dan niet die ene dag dat je je stem mag uitbrengen die van groot belang is voor je toekomst? Inmiddels werken er veel vrijwilligers mee aan dit project! Ook zijn een crowdfunding campagne gestart om de campagne te financieren en een grote doelgroep te kunnen bereiken.’
Aan de slag met jouw idee
‘Op 15 maart zijn de verkiezingen. Als we de onderzoeken moeten geloven is er een reëel kans dat we uit de Europese Unie uiteindelijk dreigen te gaan. Door nu het gesprek te starten kunnen we dit voorkomen. In de campagne activeren ze jongeren naar de stembus te laten gaan en te kiezen voor een partij die in Europa wil blijven.
Hoe zet je je public speaking skills goed in
Gisteravond, 20 februari vertelde Jeannette haar verhaal bij RTL Late night! De public speaking skillss in de Masterclass kwamen goed van pas. Gelukkig was ik door deze mediatraining goed voorbereid op het interview. Bovendien wordt meteen helder hoe belangrijk het is om een moodboard te maken. Een vast onderdeel van de terugkomdag van de masterclass. Rtl late night stond hier al op.’
Doorzetten en dankbaarheid
Al zijn je doelen nog zo scherp, je moet wel doorzetten als het tegenzit. Dat deed Jeannette den Boer, samen met haar broer waarmee ze de campagne leidt. Vanuit De Unieke Ondernemer zijn we ongelooflijk trots op Jeannette. Als je uiteindelijk beloont wordt om je doelen in de landelijke pers te mogen presenteren is dankbaarheid op z’n plats.
Oproep
Jeannette en haar broer zijn op zoek naar influencers die achter dit verhaal staan en dit willen supporten. Ze hebben meerdere acties waar jij zichtbaar kunt laten zien dat je hen steunt. Wil je meer weten en steun je ook dit project? Kijk dan nu op: bit.ly/2jFTm0K‘Jean
Jeannette den Boer over de Masterclass ondernemerschap en public speaking
In oktober ben ik begonnen aan de Masterclass bij Lorraine. Ik kan het iedereen aanraden!
Wat een fantastische energieke power vrouw!
Ze leert je je doelen en dromen na te durven streven. Ze geeft je vertrouwen en hele praktische oefeningen en handvatten om aan de slag te gaan. Wil je jezelf ontwikkelen als ondernemer of binnen het bedrijfsleven, dan kan ik je aanraden in gesprek te gaan met Lorraine. Twijfel niet langer om je in te schrijven voor de Masterclass!
Note voor Lorraine: dank voor je hulp en vertrouwen, luisterend oor, ook op gekke momenten ?. Ik kijk er naar uit nog veel meer van je te leren!
Klik hier als je interesse hebt in de Masterclass. Verdien ook (meer) geld met waar je gelukkig van wordt. Of volg eerst een gratis webinar, of kom naar een live oplaadevent.
Uniek presenteren
Wil jij presenteren. Of wil je uniek presenteren? Wat je in elk geval wilt, is dat mensen je verhaal onthouden? Of in elk geval een bepaald gevoel of een gedachte meenemen uit je verhaal. Want waarom heb je het anders gedaan? Dan had je net zo goed thuis kunnen blijven. Als jij een unieke presentatie geeft, dan onthouden mensen je.
Wat zijn er voor verschillende sprekers
Volgens mij zijn er vijf type sprekers. Ik deel de type sprekers in 5 categorieën in.
A Sprekers met een presentatie
B Sprekers met een verhaal
C Sprekers met een verhaal en een boek
D Sprekers met een boek of meer en tv ervaring
E Sprekers met veel bekendheid (bekende Nederlanders)
Geen verhaal, geen volle zaal
Als je nog geen boek hebt geschreven, zorg dan in elk geval dat je een unieke spreker bent met een verhaal. En dan wel je eigen verhaal! No story, no glory. In onze Masterclass werken we jouw eigen unieke verhaal uit en bereiden we je voor op het maken van een ‘tedtalk’.
Praatje-plaatje-daadje
Vaak zie ik sprekers die alleen een ‘praatje’ houden. Met praatje bedoel ik bijvoorbeeld blijven hangen in algemeenheden of het laten zien van een aantal slides over een onderwerp. Ik ben opgeleid volgens het praatje-plaatje-daadje principe. Dat houdt in dat je mensen ook het plaatje meegeeft. Dat wil zeggen een voorbeeld en dan vooral je eigen voorbeeld. Dat laatste is iets wat mensen vaak niet durven. Ze vinden zichzelf of hun eigen verhaal niet interessant genoeg. Of ze denken dat anderen hun verhaal niet interessant vinden. Of ze zijn bang dat ze dan denken dat ze te veel over zichzelf praten, etc. etc. Allemaal angsten die je juist niet helpen bij het geven van een unieke presentatie.
Mensen houden van zichzelf
En dan is er nog iets heel essentieels dat sprekers meestal vergeten. Ze houden wel het praatje, en laten in het gunstigste geval ook nog het plaatje zien, maar ze vergeten vaak het daadje. En met daadje bedoel ik dat je je publiek ook iets laat doen of ervaren of dat je ze aan het denken zet over hun eigen leven. Mensen houden van zichzelf. Sterker nog. Mensen zijn verslaafd aan zichzelf. Dus willen mensen ook nadenken over hun eigen leven en niet over het leven van de spreker of over het onderwerp dat de spreker op dat moment bezig houdt. Doe met deze wetenschap je voordeel. Maak je presentatie interactief. Dan vliegt de tijd voorbij en kunnen ze jaren later nog steeds jouw presentatie herinneren. Dan heb je daadwerkelijk een zaadje gepland bij mensen. En gezorgd voor verandering in het leven van anderen.
Doe iets wat je eigenlijk niet durft
Als je wilt dat mensen je onthouden, doe dan iets wat normaal gesproken niemand doet. Zelf zing ik bijvoorbeeld een liedje over het onderwerp. Wat zou jij kunnen doen? Denk aan een gedicht, een anekdote, een gek filmpje maken, mensen een rare oefening laten doen.
Verdiep je in de groep die voor je staat
Als bekende popsterren zeggen: Hello ‘Amsterdam’ it was so great to see the district. Dat komt heel anders over dan dat ze helemaal niets zeggen over de stad of dat ze zeggen ‘Hello Brussels’ omdat ze zich vergissen. En niet weten waar ze het over hebben. Voor iedere lezing maak ik meestal een liedje op maat, dus mensen snappen dan dat ik speciaal voor hen de moeite heb genomen om mij te verdiepen in de doelgroep. Dat zorgt ervoor dat mensen zich gezien voelen.
Durf te experimenteren
Help mensen over een drempel heen. En laat ze de oefeningen als een experiment zien. Er kan niets fout gaan. Alles wat eruit komt is goed, want het is een experiment.
Geef jouw energie mee
Zet vooraf jouw energie en geur in de zaal. Volg mijn webinar, workshop en Masterclass hoe je dit kunt doen. En wordt er heel goed mee, omdat dit een van de belangrijkste dingen is van uniek presenteren. En dit is juist iets wat veel mensen niet weten, geloven of vergeten.
Tot slot: Succes in de voorbereiding is voorbereiden op succes.
Mijn tip: bereid je ontzettend goed voor, maar als je er eenmaal staat: laat het los en laat komen wat er komt. Vertrouw erop dat wat op dat moment komt, goed is voor dat moment. Ga vooral niet haasten om al je inhoud er doorheen te krijgen. Mensen weten niet wat je gaat vertellen. Dat weet alleen jij. Bedenk vooraf een paar quotes waarvan je wilt dat ze onthouden worden. In onze Masterclass leggen we je uit waar een goede quote aan moet voldoen.
Geef je op voor het webinar.