HERKEN DE DOELEN VAN JE KLANT
De functie van financieel adviseurs verandert. De automatisering neemt het proces grotendeels over. De toegevoegde waarde van adviseurs zit in het werkelijk contact maken met je klant en de doelen van je klant te herkennen. Om vervolgens de wensen van de klant te vertalen naar financiële doelen.
Als klanten geen doelen hebben, ben je snel klaar met het gesprek. Vaak zeggen klanten dat ze tevreden zijn en geen doelen hebben. Maar uit ons onderzoek blijkt dat in de loop van de jaren steeds meer klanten doelen hebben.
We vroegen 48 financiële adviseurs hoe ze op dit moment omgaan met doelen van klanten tijdens hun gesprek. Hieruit kwam naar voren dat 50% van de adviseurs altijd de doelen van de klant bespreekt. Het merendeel geeft aan dat 50 tot 70% van hun klanten doelen hebben. Van de adviseurs geeft 20% aan dat ze periodiek doelen met hun klant bespreken. Circa 50% geeft aan de doelen van de klant meestal te concretiseren.
Hoe zorg je nou dat je de doelen van je klant herkent en in de juiste banen leidt. Dat leer je tijdens de 1-daagse training.
Je krijgt:
-concrete handvatten om de doelen van je klant te herkennen
-methodes om doelen concretiseren en te prioriteren
-Instrumenten om in gesprek te gaan met je klant
-tips om werkelijk connectie te maken met je klant
-vaardigheden om de vraag achter de vraag te achterhalen
-Ideeën aangereikt om je eigen doelen te realiseren
Voor deze 1-daagse training werkt De Unieke Ondernemer samen met Ortec Finance. De training wordt gegeven door Lorraine Vesterink. Ze is trainer, spreker en auteur van 9 ondernemersboeken. Ze is bekend van haar columns in het AD en Sprout en haar interviews op BNR, RTL4 en RTL5. Ze was zelf vijf jaar financieel adviseur bij ABN AMRO. Daarna gaf ze ondernemersvaardigheden op een Middelbare Hotelschool. Ze richtte in 2007 De Unieke Ondernemer op waarin ze ondernemers en organisaties helpt groeien.
Deze training is in-comapany te boeken of direct los te boeken.
Mijn doel voor deze training was om handvatten te krijgen om de doelen van klanten beter inzichtelijk te krijgen. Lorraine gaf op professionele wijze inzicht in de methodes om mijn leerdoel te kunnen realiseren. Met haar innemende persoonlijkheid maakt ze er een zinvolle training van.
Het was een leerzame en leuke dag. Ik was op zoek naar toegevoegde waarde binnen model wat wij al gebruiken en dat is gelukt. Door de training scherpen wij onze huidige werkwijze aan. Ook de inzichten van de andere deelnemers dragen bij aan de toepasbaarheid van de training. Ik raad andere financieel adviseurs aan deze training ook zeker te doen.
Het bespreken van doelen is belangrijk voor ons Uzeker Meeleefpakket. Daarom was ik op zoek naar extra handvatten hoe onze adviseurs in gesprekken meer diepgang kunnen krijgen. Door de training heb ik nieuwe kennis en stof om verder aan de slag te gaan. Bovendien heb ik gelijk concrete zaken opgepakt om ook mijn eigen doelen te realiseren. Bedankt voor de training en de enthousiaste manier van presenteren.